تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

پخش ویدیو

دندانپزشکی از جمله رشته هایی است که بسیاری از افراد تمایل به تحصیل در آن را دارند. اگرچه آزمون های سخت و کسب نمرات بالا بسیاری از دانش آموزان را از تحصیل در رشته دندانپزشکی محروم می کند، اما این رشته با وجود سختی های بسیار، مزایای زیادی به همراه دارد. مزایای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه شامل آموزش با کیفیت، شهریه پایین و دسترسی به فن آوری و تکنیک های پیشرفته است. دولت ترکیه سرمایه گذاری هنگفتی برای ارتقا سیستم پزشکی این کشور کرده و دندانپزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

فهرست مطالب

در واقع، تحصیل در رشته دندانپزشکی ترکیه یک رویا برای بسیاری از دانشجویان بین المللی بوده که برای برخی به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه های تحصیل، فرصت های کافی در کشور و عوامل دیگر تحقق نیافته است. علاوه بر این، دندانپزشکی یکی از رشته های مدرن و بروز شده در ترکیه بوده که طرفداران بسیاری پیدا کرده است. آموزش دندان پزشکی در ترکیه در رتبه شانزدهم آموزش دندانپزشکی جهان قرار دارد. بنابراین باید با تمامی نکات و شرایط لازم برای اخذ پذیرش در این رشته آشنا شوید.

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

در واقع، دندانپزشکی یکی از قدیمی ترین رشته های پزشکی است که قدمت آن به هزاران سال پیش می رسد. تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه ها پنج سال تحصیلی به طول می انجامد. دو سال اول تخصص دندانپزشکی شامل مطالعه موضوعات مشترک با دانشجویان پزشکی است. دانش ‌آموزان رشته دندان پزشکی در ترکیه از همان سال‌ های اول تحت آموزش ‌های عملی و تئوری فشرده قرار می ‌گیرند. به طور معمول، کلاس ها از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر برگزار می شود.

در مرحله بعد، دانشجویان دندانپزشکی به مطالعه مواد دندانپزشکی می پردازند که از نظر قابلیت های تشخیصی و درمانی کاربرد بیش تری دارند. با این حال، پیدا کردن شغل پس از فارغ التحصیلی از این رشته، راحت تر از بسیاری از رشته های دیگر است. همچنین، دانشجویانی که مایل به تحصیل در رشته دندانپزشکی بوده ملزم به کسب نمرات خوب در آزمون هایی مربوط به این رشته هستند.

وضعیت دندان پزشکی در ترکیه

ترکیه در طول قرن نوزدهم و قرن بیستم به همراه سایر کشورهای اروپایی بر اساس استانداردهای غربی، به ویژه کشورهای اروپایی مدرن تر، شروع به پیشرفت در حوزه علوم دندانپزشکی کرد. در دوران پس از جنگ، جامعه با کمبود های متعددی در زمینه های پزشکی مواجه بود. به همین دلیل، تحصیل در ترکیه و رشته دندانپزشکی به یکی از شاخه های پرطرفدار در دانشگاه های ترکیه تبدیل شده است.

ترکیه در زمینه انجام کارهای زیبایی و ترمیمی دندانپزشکی و ایمپلنت دندان پیشرو در سطح جهانی است. سالانه هزاران بیمار توسط دندانپزشک های خبره ترکیه ای تحت درمان قرار می گیرند تا لبخندی زیبا داشته باشند. بنابراین، متخصصان دندانپزشکی و دندانپزشکان در ترکیه با دانش و مهارت بالای خود در این زمینه، باعث می شوند بیماران در طول درمان احساس راحتی و امنیت کنند.

با توجه به پیشرفت­های چشم گیر اخیر ترکیه در زمینه های مختلف دندانپزشکی و دارا بودن امکانات بروز و اساتید مجرب، این کشور را به  یکی از بهترین گزینه­­های تحصیل دندانپزشکی برای کشور­های همسایه خود و به خصوص ایرانیان تبدیل کرده است، اگر شما هم علاقمند به تحصیل در این کشور هستید همین الان فرم زیر را کامل کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

مشاوره رایگان تحصیل دندان پزشکی در ترکیه

با ما در تماش باشید

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

با انتخاب حرفه دندانپزشکی برای یک شغل آکادمیک، می توانید در زمان فارغ التحصیلی درآمد بالایی داشته باشید. برای این کار هزینه زیادی برای تحصیل در رشته دندان پزشکی پرداخت نمی کنید. اما نکته ای که نباید فراموش کرد این است که  تحصیل در رشته دندانپزشکی برای افرادی که به این رشته علاقه مند هستند، مناسب است اما برای افرادی که به دندانپزشکی علاقه ای ندارند یا بدون انجام تحقیقات کافی به این رشته می آیند، منطقی نیست.

رشته دندان پزشکی در ترکیه بسیار سخت است و زمانی که علاقه ای وجود نداشته باشد خواندن آن بسیار دشوار می شود. علاوه بر این، دندانپزشکی، رشته ای با هزینه بالا است؛ زیرا مواد مصرفی برای آموزش این رشته، گران هستند. در حالی که یک دانشجوی پزشکی می تواند تقریباً رایگان تحصیل کند، یک دانشجوی دندانپزشکی باید برخی از ابزارهای اولیه دندانپزشکی را خریداری کند.

— و این درحالیست که یک دانشجوی پزشکی با هزینه­ی پایین­تری تحصیل می کند

علاوه بر این، رشته دندانپزشکی در دانشگاه خصوصی بسیار متغیر بوده و می تواند گران تر یا ارزان تر باشد. بنابراین، باید گفت که تحصیل در رشته دندانپزشکی ممکن است کمی پرهزینه باشد این هزینه با توجه به دانشگاه و کشوری که در آن تحصیل خواهید کرد نیز متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر در این باره هزینه تحصیل در ترکیه را مطالعه بفرمایید.

—در حال حاضر شهریه­ی تحصیل سالانه در دانشگاه­های ترکیه از 8000 دلار تا 27000 دلار متغیر است.

سر فصل دروس دندان پزشکی در ترکیه

از دروس دندانپزشکی موارد ضروری را در زیر آورده ایم. علاوه بر این، دروس انتخابی نیز وجود دارد که بر اساس هر دانشگاه متفاوت است.

  • آناتومی
  • فیزیولوژی
  • فارماکولوژی
  • بافت شناسی
  • جنین شناسی
  • بیوشیمی
  • بیوفیزیک
  • کامپیوتر
  • هنر

موارد فوق علوم پایه پزشکی هستند و دانشجویان دانشکده دندانپزشکی نیز آن ها را باید بگذرانند. علاوه بر این، دندانپزشکی به 8 شاخه اصلی تقسیم می شود. برای این دوره ها آموزش تئوری، پیش بالینی و کارورزی گذرانده می شود.

  • دندانپزشکی پروتز
  • ریشه دندان
  • جراحی دهان، دندان و فک و صورت
  • رادیولوژی دهان و فک و صورت
  • ارتودنسی
  • پریودنتولوژی
  • دندانپزشکی کودکان

فرصت های شغلی دندان پزشکی در ترکیه

دندانپزشکان پس از اخد مدرک دندانپزشکی، هم می توانند خوداشتغال باشند و هم در بیمارستان های خصوصی یا دولتی استخدام شوند. دندانپزشکی که می خواهد به صورت جداگانه فعالیت کند باید ابتدا مجوز افتتاح مطب را دریافت و به وزارت دارایی اطلاع دهد. تعداد زیادی از دندانپزشکان می توانند دوره های تخصصی را بگذرانند و در دانشگاه ها کار کنند. همچنین، در حین تحصیل در دانشکده دندانپزشکی، دوره های مختلفی مورد نیاز است.

دندانپزشکان حوزه های کاری بسیار متفاوتی مانند دندانپزشک زیبایی، ترمیمی، ارتودنسی و غیره دارند. بنابراین، فرصت هایی مانند افتتاح یا کار در یک کلینیک خصوصی یا کار در یک بیمارستان دولتی پس از فارغ التحصیلی در این رشته وجود دارد.

در واقعیت باید گفت که دانشجویان فارغ التحصیل از رشته دندان پزشکی در ترکیه یکی از خوش شانس ترین افراد هستند زیرا تا زمانی که دندان برای ترمیم وجود داشته باشد، آن ها دارای شغل هستند. از آن جایی که یک دندانپزشک می تواند در بسیاری از زمینه ها کار کند، کم ترین نرخ بیکاری را در ده سال اخیر داشته است.  

هدف نهایی از تحصیل داشتن آینده­ی شغلی روشن و درآمد بالا است. رشته دندانپزشکی از جمله رشته­هایی هست که می تواند آینده­ی شغلی شما را تضمین کند. شما هم می توانید از جمله افراد خوش شانسی باشید که پس از فارغ التحصیلی جذب بازار کار شوید. همین الان فرم زیر را کامل کنید تا از مشاوره­ی رایگان کارشناسان ما بهره­مند شوید.

در واقع، دندانپزشکی یک رشته کاملا تخصصی بوده که نیاز به دانش و تخصص زیادی دارد. دوره دندانپزشکی در ترکیه 5 ساله می باشد، که دو سال اول را به صورت تئوری و تئوری عملی و سه سال آخر را شود به صورت عملی و در محیط واقعی ( مانند محیط بیمارستان­ها یا کلینک­های دانشگاه ) آموزش داده می­شود.

درامد دندانپزشکان در ترکیه

دندانپزشکی حرفه ای است که به مهارت های به دست آمده شخص در طول تحصیل رشته دندان پزشکی در ترکیه بستگی دارد. علاوه بر این، توانایی برقراری ارتباط دندانپزشک با بیمار باید بالا باشد. حرفه دندانپزشکی یک حرفه گران قیمت است. از آن جایی که تمام مواد مصرفی در این صنعت وارداتی بوده، هزینه ها بسیار بالاست.

با این حال، کار دندانپزشکی در ترکیه کاملاً مقرون به صرفه است، در واقع استانبول اکنون به عنوان پایتخت گردشگری دندانپزشکی اروپا شناخته می شود. هزینه روش هایی مانند سفید کردن دندان، کاشت ایمپلنت و تاج دندان می تواند بسیار کمتر از نصف هزینه ای باشد که در انگلستان و ایالات متحده می پردازید.

اخذ پذیرش دندان پزشکی در ترکیه

اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی در دانشگاه های مختلف ترکیه مشابه است اما دانشگاه هایی مانند دانشگاه غازی، دانشگاه اژه، دانشگاه استانبول از جمله دانشگاه هایی هستند که سابقه تاریخی خوبی دارند. با این وجود، عوامل زیادی مانند تعداد آزمایشگاه ها و هزینه در این رشته موثر است. همچنین، برخی از دانشگاه های خصوصی امکانات بیش تری دارند. پس، در انتخاب دانشگاه باید امکانات آن را به خوبی ارزیابی کرد. برای اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی، باید با برخی از دانشگاه های ترکیه و شرایط آن ها آشنا باشید.

دانشگاه آنکارا

اولین دانشکده برای رشته دندان پزشکی در ترکیه ، در سال 1946 تاسیس شد و یکی از معتبرترین دانشکده ها در آنکارا و ترکیه است. این دانشگاه که آموزش به زبان های ترکی، آلمانی و انگلیسی را ارائه می دهد، یکی از مهم ترین گزینه های اخذ پذیرش برای دانشجویان بوده و برای تحصیل در دانشگاه آنکارا نمرات بسیار بالا و رتبه پایین مورد نیاز است.

دانشگاه Hacettepe

دانشگاه Hacettepe، یکی از بهترین دانشکده ها در بین بهترین دانشکده های دندانپزشکی ترکیه می­باشد، که در آنکارا تأسیس شده است. دانشگاه Hacettepe که از 17 هزار نفر اول برای دانشکده دندانپزشکی دانشجو می پذیرد و در رتبه بندی دانشگاه های واجد شرایط با کیفیت آموزشی بالا قرار دارد.

 دانشگاه اژه

دانشگاه اژه یکی از واجد شرایط ترین دانشگاه های دندان پزشکی در ترکیه است. دانشجویانی که می خواهند در دانشگاه Ege تحصیل کنند باید رتبه پایینی را کسب کنند. رتبه لازم برای دانشکده دندانپزشکی 20 هزار است.

دانشگاه آتاتورک ارزروم

این دانشگاه که در سال 1957 تأسیس شد، یکی از دانشگاه های عالی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی است. اگرچه این دانشگاه عموماً به دلیل قرار گرفتن در شرق ترکیه، مورد علاقه دانش آموزان نزدیک به آن منطقه است اما بسیاری از دانش آموزان استان های غربی نیز در این دانشگاه تحصیل می کنند.

دانشگاه استانبول

این دانشکده که قدیمی ترین دانشکده در لیست بهترین دانشگاه های دندان پزشکی در ترکیه است، توسط فاتح سلطان محمد در سال 1453 تأسیس شد. رتبه لازم برای اخذ پذیرش دانشکده دندانپزشکی 23 هزار است.

دانشگاه چوکوروا

دانشگاه چوکوروا، یک دانشگاه دولتی باشکوه واقع در آدانا بوده که کسانی که مایل به تحصیل هستند می توانند پذیرش این دانشگاه را اخذ کنند. رتبه لازم برای دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه 22 هزار است.

دانشگاه سلجوک

دانشگاه سلجوک در میان بهترین دانشکد های دندان پزشکی در ترکیه به عنوان یکی از موفق ترین دانشکده ها شناخته می شود. برای کسانی که می خواهند در دانشکده دندانپزشکی تحصیل کنند دانشگاه خوبی است. رتبه اش عموما پایین و نمراتش بالاست. رتبه لازم برای دانشکده دندانپزشکی 25 هزار می باشد.

دانشگاه 19 مایس

دانشگاه 19 مایس که یکی از بهترین دانشگاه های دندان پزشکی در ترکیه است. این دانشگاه با رتبه بسیار پایین و نمره بالا مزایای بسیار قابل توجهی را برای تحصیل شما ارائه می دهد و در کیفیت آکادمیک و بسیاری مسائل دیگر پیشرفت کرده است. رتبه مورد نیاز برای دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه 26 هزار است.

دانشگاه دیکله

دانشگاه دیکله به عنوان یک دانشگاه موفق، از دانشگاه هایی است که اساتید دانشگاهی بسیار با کیفیت و کیفیت کتابخانه ای بسیار خوبی دارد. دانشکده دندانپزشکی دانشگاه دیکل نیز در رتبه بسیار خوبی قرار دارد. رتبه لازم برای دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه 29 هزار است.

از نظر فناوری، دانشگاه های دندان پزشکی در ترکیه به آخرین فناوری های دندانپزشکی دسترسی دارند. این فناوری ها شامل تصویربرداری دیجیتال، اسکن سه بعدی و CAD/CAM است که به دانشجویان اجازه می دهد تا جدیدترین تکنیک ها و درمان ها را بیاموزند و تمرین کنند.

 علاوه بر این، کیفیت آموزش در ترکیه بسیار بالا است. این بدان معنا بوده که بسیاری از دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به عنوان دندانپزشک در ترکیه و خارج از کشور به کار می پردازند.

بورس های تحصیلی برای دندان پزشکی در ترکیه

دانشگاه های ترکیه طیف وسیعی از بورس های تحصیلی برای دندانپزشکی در شاخه های مختلف مانند دندانپزشکی عمومی، جراحی دهان، ارتودنسی و سایر رشته های تخصصی را ارائه می دهند اما تنها افرادی که به طور مداوم در آزمون های خود نمرات برتر را کسب می کنند می توانند در دانشکده دندانپزشکی ترکیه پذیرفته شوند. به همین دلیل است که دندانپزشکی یکی از سخت ترین رشته ها برای یادگیری است. پروسه آموزش دندان پزشکی در ترکیه پنج سال است.

دانش آموزان آموزش خود را در مرحله ای که به عنوان مرحله پیش بالینی شناخته می شود، در سال سوم تحصیل خود شروع می کنند. ضمن این که تحت نظارت کارورزان بالینی می توانند روش های درمانی را تمرین کنند. آنها در تخصص های مختلف مانند جراحی یا زمینه پدودنتیکس، درمان روکش ‌ها و درمان‌ های کانال ریشه و روکش‌های دندان کار می کنند. پس از هر دوره، دانش آموزان ملزم به شرکت در آزمون هستند.

برای اخذ پذیرش در دانشگاه­های دندانپزشکی ترکیه و اطلاع از تخفیف­ها و بورسیه­هایی که برای کاهش هزینه تحصیل می توانید دریافت کنید، کافیست همین الان فرم زیر را کامل کنید تا شرایط شما توسط کارشناسان ما بررسی و به بهترین گزینه­ها به شما پیشنهاد شود.

مدارک لازم برای تحصیل دندان پزشکی در ترکیه

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش برای دانشگاه مورد نظر
  • ارائه مدرک دیپلم دبیرستان و ترجمه آن به ترکی یا انگلیسی
  • ارائه ریزنمرات دبیرستان و ترجمه آن به انگلیسی یا ترکی
  • گواهی مربوط به دانش و مهارت زبان انگلیسی((TOEFL  و یا  IELTS))
  • قبولی در آزمون ورودی دانشگاه یا همان آزمون  YÖS
  • پرداخت هزینه اپلیکیشن فی (در صورت وجود)
  • توصیه نامه از اساتید و سایر مدارک
  • ارائه پروپوزال یا انگیزه نامه
  • رزومه به روز شده
  • ارائه ترجمه رسمی ریز نمرات

آزمون های ورودی دندان پزشکی در ترکیه

به طور معمول، دانشجویان ترک برای ورود به دانشکده های دندان پزشکی کشور ترکیه در آزمون های TYT و AYT شرکت می کنند.  آزمون TYT امتحانی است که هر دانش آموزی باید در آن شرکت کند. افرادی که می خواهند برای رشته دندان پزشکی در ترکیه پذیرفته شوند باید در این آزمون روی تمامی دروس تمرکز کنند اما دروس علوم و ریاضیات از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 آزمون AYT نیز یک امتحان بسیار مهم برای افرادی بوده که می خواهند در رشته دندانپزشکی تحصیل کنند. در آزمون AYT که یک آزمون مهارت میدانی بوده، تمرکز بر دروس ریاضی و علوم برای گروه دندانپزشکی ضروری است.  اما به طور کلی، برای بورسیه دندانپزشکی در ترکیه باید در آزمون Ösym (سازمان سنجش کشور ترکیه) نمره بسیار بالایی کسب کنید.

در دانشکده دندانپزشکی، داوطلبانی که مایلند برای رشته دندان پزشکی در ترکیه متخصص شوند باید در آزمون دیگری شرکت کنند که یک آزمون استاندارد به نام “DUS” است. بسته به تخصص خود، آن ها همچنین باید یک دوره رزیدنتی را تا 4 سال به پایان برسانند.

—– سازمان سنجش کشور ترکیه (ÖSYM) در سال 2012 آزمونی با عنوان دوس (DUS) را به عنوان آزمون ورود به دوره تخصص رشته‌های دندانپزشکی در دانشگاه‌های کشور ترکیه تعیین کرد. متقاضیان ادامه تحصیل یا کار در این کشور، پس از گذراندن دوره زبان ترکی و قبولی در آزمون‌های مربوطه آن، با ثبت نام، انتخاب دانشگاه مورد نظر و کسب نمره قبولی در این آزمون، بدون شرکت در مصاحبه، می‌توانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه منتخب خود، ثبت نام کنند. این آزمون فقط در کشور ترکیه، در استان‌های استانبول، آنکارا و ازمیر و در ماه‌های می‌(11 اردیبهشت تا 10 خرداد) و سپتامبر (10 شهریور تا 8 مهر) برگزار می‌شود. در نظر داشته باشید که این آزمون فقط در کشور ترکیه معتبر است و برای ادامه تحصیل در رشته‌های دندانپزشکی در سایر کشورها، باید طبق قوانین آن کشور، اقدام نمایید!—————————————

آزمون مهم دیگر برای تحصیل با نام آزمون SAT

آزمون SAT یک آزمون بین المللی پذیرش برای دانشگاه ها بوده که به دانشجویان اجازه می دهد تا برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشگاه های ویژه ترکیه وارد شوند. هدف SAT ارزیابی توانایی های دانش آموز برای به کارگیری دانش خود در حل مسائل است. در واقع این آزمون، استعداد دانشجویان را برای پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اندازه گیری می کند و به دانشجویان کمک می کند تا از دانشگاه های دولتی ترکیه یا دانشگاه های ایالات متحده پذیرش بگیرند.

آزمون YÖS

آزمون YÖS یک نوع امتحان برای دانشجویان خارجی است. این آزمون برای دانشجویان بین المللی (غیر ترک) است که مایل به ثبت نام در دانشگاه های دولتی ترکیه هستند.گواهینامه آزمون YÖS یکی از پیش نیازهای پذیرش در اکثر دانشگاه های دولتی ترکیه است. دانشگاه های دولتی امتیاز YÖS را برای قبولی دندان پزشکی در ترکیه، اولویت قرار می دهند. دانشگاه های دولتی ترکیه برای پذیرش در هر دانشکده به حداقل میانگین نیاز دارند.

اگر دانشجوی بین المللی نمره لازم را کسب کند، می تواند در بهترین دانشگاه دندانپزشکی ترکیه ثبت نام کرده و بلافاصله تحصیل خود را شروع کند. بیشتر قسمت های آزمون YÖS در مورد سوالات هوش (IQ) با چندین سوال ریاضی برای ارزیابی سطح فکری دانش آموز، طرز تفکر، توانایی مقابله با عملیات های حسابی و اعداد و تجزیه و تحلیل داده ها و گرافیک است. آزمون YÖS معمولا در دانشگاه ها بین ماه های می تا ژوئن برگزار می شود. با این حال، سؤالات از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است.

—- این آزمون هر سال برگزار می‌شود و اعتبار آن ۱ تا ۲ سال است. اگر چه تاریخ ثبت نام برای دانشگاه‌‌‌های مختلف، یکسان نیست اما همگی در بهمن ماه انجام می‌شوند.

هر دانشگاه همچنین تاریخ و محل برگزاری آزمون YÖS را در وب سایت رسمی خود اعلام می کند. بنابراین، دانشجو باید به طور منظم وب سایت دانشگاهی را که می خواهد برای دندان پزشکی در ترکیه ثبت نام کند تا آخرین به روز رسانی ها و اطلاعیه های مربوط به آزمون را مشاهده کند.

آزمون ALES ترکیه

این آزمون برای انتخاب اساتید و پژوهشگران دانشگاه در ترکیه، کسانی که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در ترکیه هستند و دانشجویان کارشناسی ارشد برای اعزام به خارج از کشور ترکیه برگزار می شود. هم شهروندان ترک و هم شهروندان خارجی که می خواهند مدرک کارشناسی ارشد و دکترا را در آموزش عالی در ترکیه کسب کنند باید در اسرع وقت در این آزمون شرکت کنند. این آزمون برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و سال آخر آزاد است.

آزمون آنلاین گواهی TOMER

آزمون گواهی TÖMER برای ارزیابی 4 مهارت زبان (Listening-Reading-Speaking-Writing) برگزار می شود و یکی از آزمون های ضروری و مهم برای ورود به رشته دندان پزشکی در ترکیه است.

آزمون GRE

GRE آزمونی است که باید توسط دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیلات تکمیلی/کارشناسی ارشد یا دکترا در ایالات متحده هستند، شرکت کنند. این آزمون توسط ETS (سرویس آزمون آموزشی) برگزار می شود. GRE به دو دسته آزمون عمومی و آزمون سابجکت تقسیم می شود. آزمون GRE برای اولین بار در سال 1936 معرفی شد و به طور مشترک در آموزش عالی توسط روسای دانشکده های تحصیلات تکمیلی از چهار دانشگاه آیوی لیگ مورد استفاده قرار گرفت.

 اولین دانشگاه هایی که این آزمون را امتحان کردند، دانشگاه هاروارد، دانشگاه ییل، دانشگاه پرینستون و دانشگاه کلمبیا بودند. هدف GRE اندازه گیری استدلال کلامی، نوشتن تحلیلی و مهارت های تفکر انتقادی برای ورود به رشته دندان پزشکی در ترکیه است.

آزمون GMAT کمی مشابه GRE

آزمون GMAT در بیش از 100 کشور و 600 مرکز آزمون برگزار می شود. به طور کلی، GMAT گزینه مناسبی برای دانش آموزان با مهارت های تحلیلی قوی بوده اما همچنین در تفسیر داده های ارائه شده در نمودارها، جداول و متن برای حل مسائل پیچیده خوب است. در عین حال، آزمون GMAT بیشتر مورد علاقه دانشجویانی است که می خواهند MBA تحصیل کنند. بخش ریاضی GRE ساده تر از GMAT است. در آزمون GMAT متقاضی مجاز به استفاده از ماشین حساب نیست ولی در رایانه برگزاری آزمون GRE ، یک ماشین حساب ساده برای کاهش تاکید بر محاسبات و تمرکز بیشتر بر مهارتهای استدلالی به منظور محاسبه چهار عمل اصلی و محاسبه جذر در نظر گرفته شده است.

دانش آموزانی که این آزمون را قبول شده اند، می توانند به مدت 5 سال از نتیجه آزمون GMAT استفاده کنند. مدارسی که آموزش کسب و کار ارائه می دهند اغلب به آزمون GMAT نیاز دارند. در برنامه های کاربردی دانشگاه، دانشجویان بر اساس نمرات GMAT خود ارزیابی می شوند. اکثر مدارس با کیفیت خارج از کشور، انتظار دارند نمره متوسط ​​بالای 600 داشته باشند.

در واقع، این یک آزمون کامپیوتری است که مهارت های تحلیلی، نوشتاری، کمی، شفاهی و خواندنی افراد را به زبان انگلیسی ارزیابی می کند. آزمون GMAT که توسط بیش از 2000 موسسه آموزشی در سراسر جهان پذیرفته شده است، در برنامه های تحصیلات تکمیلی مانند تجارت، بازاریابی، امور مالی، MBA، حسابداری در خارج از کشور به ویژه در ایالات متحده استفاده می شود. هدف آن سنجش توانایی های زبان انگلیسی و ریاضی دانش آموزان برای رشته دندان پزشکی در ترکیه است.

مشاوره رایگان تحصیل دندان پزشکی در ترکیه

با ما در تماش باشید