تحصیل معماری در ترکیه

پخش ویدیو

آیا به دنبال یک رشته دانشگاهی پر از زیبایی، خلاقیت و آینده شغلی بی نظیر هستید؟ اگر جواب شما به این سوال مثبت است، به شما پیشنهاد می دهیم تا درباره تحصیل معماری در ترکیه بیشتر بدانید. ترکیه با فرهنگی بسیار غنی، از جمله کشورهایی است که در زمینه آموزش و پژوهش در رشته معماری، توانایی زیادی دارد. در سال های اخیر، دانشجویان بسیاری از سراسر جهان برای تحصیل در این رشته جذاب به ترکیه رفته اند.

فهرست مطالب

ترکیه با بازار کاری بزرگ و پویا به شما پس از اتمام دوران تحصیل معماری در ترکیه، فرصت اشتغال در یکی از برترین شرکت های ساختمانی را می دهد. در زمینه پذیرش در دانشگاه های ترکیه، آژانس مهاجرتی «ترکیه با ما» می تواند شما را راهنمایی کند؛ برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توانید به تحصیل مهندسی در ترکیه مراجعه کنید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را در تصمیم گیری در راستای تحصیل در این رشته راهنمایی کنیم. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه تحصیل در رشته های مرتبط با رشته معماری می توانید تحصیل عمران در ترکیه را مطالعه نمایید.

وضعیت تحصیل معماری در ترکیه

در حوزه معماری، ترکیه یکی از کشورهای پیشرو در جهان است. برخلاف فرهنگ و تاریخ بسیار دیرینه این کشور، وضعیت رشته معماری همچنان به توسعه نیاز دارد. کمبود منابع مالی و بودجه، یکی از مهم ترین مشکلاتی است که در این حوزه وجود دارد. تعدادی از دانشگاه های معماری در ترکیه هنوز به دنبال بهبود و اصلاحات در برنامه های آموزشی خود هستند.

با این حال، ترکیه یکی از کشورهایی است که تلاش بسیاری را برای پیشرفت در زمینه معماری انجام می دهد. به طور کلی، وضعیت تحصیل معماری در ترکیه با توجه به تلاش هایی که در آن صورت می گیرد، قابل قبول است. در ترکیه آینده روشنی برای شکوفایی هنر معماری پیش بینی می شود.

هزینه تحصیل معماری در ترکیه 

هزینه تحصیل در ترکیه به دوره، دانشگاه، سطح تحصیلات و مجموعه ای از عوامل دیگر بستگی دارد. در کل، هزینه تحصیل در رشته معماری در ترکیه شگفت انگیز است! با توجه به کیفیت بالای آموزش و کسب دانش کاربردی، هزینه های تحصیلی، یک سرمایه گذاری برای آینده به شمار می روند.

معمولا هزینه تحصیل در رشته معماری در ترکیه به صورت سالیانه و بر اساس دانشگاه و برنامه تحصیلی متفاوت است. برای دانستن دقیق تر هزینه تحصیل در دانشگاه های مختلف، می توانید به سایت دانشگاه های مورد نظر یا سایت ترکیه با ما مراجعه کنید.

سر فصل دروس معماری در ترکیه

اگر به دنبال تحصیل معماری در ترکیه هستید، باید با لیست سر فصل های دروس این رشته آشنا شوید.

  • طراحی شهری

در این درس با نحوه طراحی فضاهای شهری، پارک ها، زیرساخت های شهری، خطوط ارتباطی و ترافیک آشنا می شوید.

مشاوره رایگان تحصیل معماری در ترکیه

با ما در تماس باشید

  • تاریخ و شیوه شناسی معماری

در این درس درباره تاریخچه معماری از دوران باستان تا امروز، شیوه های معماری مختلف، نظریات و مکاتب مختلف معماری بحث می شود.

  • ترسیم معماری

 در ترسیم معماری، درباره نحوه ترسیم نقشه های معماری با استفاده از ابزارهای مختلف به صورت دستی و کامپیوتری صحبت می شود.

  • نظریه ساختاری معماری

این درس با توضیح مفاهیم معماری ساختاری به شما، نحوه پیاده سازی سازه های مختلف در طرح های معماری را آموزش می دهد.

فرصت های شغلی معماری در ترکیه

دغدغه اصلی دانشجویان، آینده شغلی پس از تحصیل معماری در ترکیه است. صنعت ساخت و ساز در ترکیه رونق بسیاری پیدا کرده و فرصت های شغلی جذابی در حوزه معماری در این کشور ایجاد شده اند. از جمله این مشاغل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی و اجرای پروژه های ساختمانی در شهرهایی مانند استانبول، آنکارا، ایزمیر و بورسا
  • حمایت در زمینه های تعمیر، بازسازی و طراحی داخلی

باید بدانید که اولین قدم برای موفقیت، آشنایی با شرایط بازار کار و ارتباط با کارفرمایان در این بخش است. شما می توانید به عنوان طراح معماری، نقشه کش یا کارشناس پروژه، در محیط های خلاق و در حال توسعه کار کنید. با توجه به افزایش صنعت گردشگری در ترکیه، فرصت های شغلی جدیدی در زمینه معماری در حال ایجاد هستند.

درآمد معماری در ترکیه

درآمد معماران در ترکیه، یک موضوع جذاب و پرسش برانگیز است. یکی از روش هایی که بیشترین درآمد را برای معماران به ارمغان می آورد، مشارکت در پروژه های بزرگ ساختمانی است. این روش، معماران را به عنوان ارائه دهنده راه حل های معماری مناسب برای پروژه های ساختمانی، به درآمد زیادی می رساند.

به علاوه، معماران می توانند در ساخت و ساز خانه ها و ساختمان های مربوط به صنایع مختلف شرکت کنند. این کار، درآمد معماران را در ترکیه به شدت افزایش می دهد. یکی از روش های دیگری که معماران در ترکیه می توانند به درآمد بالایی دست یابند، تدریس در دانشگاه ها و مراکز آموزشی است.

اخذ پذیرش معماری در ترکیه

برای تحصیل معماری در ترکیه ابتدا باید در یکی از دانشگاه های این کشور پذیرفته شوید. در اینجا به برخی از مهم ترین روش ها و نکاتی که برای اخذ پذیرش در ترکیه باید بدانید پرداخته ایم:

  • ارائه مدارک لازم شامل مدرک دبیرستانی، نتایج آزمون جامع کارشناسی ارشد (ALES) و مدارک سایر دوره های تحصیلی خود
  • آزمون کنکور پایه شامل پرسشنامه هایی در مورد ریاضی و دیگر دروس اصلی دبیرستان
  • پذیرش بر اساس آزمون ALES یا آزمون جامع کارشناسی ارشد

بورس های تحصیلی برای معماری در ترکیه

بورسیه های تحصیلی برای معماری در ترکیه، فرصتی عالی برای دانشجویان با استعداد و خلاق است. این بورسیه ها به دانشجویان از کشورهای مختلف ارائه شده و تحصیل معماری در ترکیه را آسان می سازد. هدف از آنها، ترویج تحصیلات عالی در رشته معماری در ترکیه است. در ادامه، برخی از روش های نحوه دریافت بورسیه های تحصیلی در ترکیه برای معماری را شرح خواهیم داد:

  • پیدا کردن دانشگاه های مطرح معماری در ترکیه شامل دانشگاه سبانجا و دانشگاه Istanbul Teknik دانشگاه Hacettepe
  • بررسی وب سایت دانشگاه های ترکیه
  • مراجعه به کنسولگری ترکیه در کشور شما
  • شرکت در آزمون هایی مانند SAT و GRE برای دریافت بورسیه
  • ارسال درخواست برای بورسیه
  • دریافت نمره بالا در ترم های اولیه

مدارک لازم برای تحصیل معماری در ترکیه

جهت تحصیل معماری در ترکیه و ورود به دانشگاه، متقاضی باید موارد زیر را ارائه دهد:

  • مدرک تحصیلی دانشگاهی(لیسانس یا کارشناسی ارشد) یا دیپلم دبیرستان
  • تایید دانش زبان های انگلیسی یا ترکی (TOEFL / CAE / TÖMER)
  • نتایج امتحان های (SAT / ACT / GMAT / GRE یا YÖS)
  • رونوشت(کپی) پاسپورت و عکس

مدارک مورد نیاز و آزمون ها به نوع برنامه، دانشگاه و مدرک بستگی دارد.

آزمون های ورودی معماری در ترکیه

ورود به دانشگاه های معماری در ترکیه از طریق آزمون های ورودی انجام می شود. این آزمون ها برای داوطلبان پیگیر مسیر تحصیلی در این رشته بسیار اساسی هستند. از جمله این آزمون ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای شرکت در هر یک از آزمون های ورودی باید تحصیلات الزامی در زمینه های مختلفی از جمله ریاضی، فیزیک و طراحی داشته باشید. همچنین، موفقیت در آزمون های زبان نیز برای تحصیل معماری در ترکیه لازم است.

جمع بندی

معماری یک رشته آینده دار و خلاقانه بوده که تحصیل در آن در یک کشور پیشرفته چون ترکیه، بر ارزش آن می افزاید. اگر به دنبال یک مقصد آموزشی جذاب برای تحصیل در خارج از ایران هستید، مهاجرت به ترکیه یک گزینه عالی برای شما است. ترکیه با ما، یک شرکت مهاجرتی قابل اعتماد بوده و بهترین انتخاب شما برای تجربه تحصیل معماری در ترکیه خواهد بود.

مزیت اصلی تحصیل در ترکیه، بهره مندی شما از دانشگاه هایی با کیفیت و رتبه جهانی بالا است. به علاوه، ترکیه، مجموعه ای از مکان های دیدنی، تجاری و امکانات رفاهی را در اختیار شما قرار می دهد. شرکت ترکیه با ما تلاش می کند تا برای شما بهترین تجربه تحصیلی در ترکیه را مهیا کند. این شرکت با داشتن تیمی از مشاوران حرفه ای، به شما در تمامی مراحل مربوط به مهاجرت تحصیلی کمک می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با متخصصان مجرب ترکیه با ما، به سایت ما مراجعه کنید.

مشاوره رایگان تحصیل معماری در ترکیه

با ما در تماس باشید