تحصیل مهندسی برق در ترکیه

پخش ویدیو

امروزه تحصیل مهندسی برق در ترکیه راهی هموار برای ورود به بازار کار بین المللی و اخذ اقامت کشور های اروپایی است. البته با توجه به افزایش روز افزون متقاضیان این رشته، قبولی در دانشگاه های مربوطه را فرایندی دشوار می دانند. مشاورین با تجربه آکادمی «ترکیه با ما» شما را برای عبور از این مسیر دشوار، همراهی می کنند.

فهرست مطالب

تحصیل برق در ترکیه

ترکیه، مقصدی بی مانند برای دانشجویانی است که به دنبال دستیابی به بازار کار جهانی هستند. در حال حاضر رشته برق و زیر شاخه های آن را می توان به عنوان پرطرفدار ترین رشته تحصیلی جهت تحصیل مهندسی در ترکیه معرفی کرد. البته باید توجه داشته باشید که سهم عظیمی از موفقیت در رشته برق، به انتخاب دانشگاه مناسب بستگی دارد. از سوی دیگر باید بدانید که اکثر دروس این رشته در کشور ترکیه، به زبان انگلیسی تدریس می شوند. از این جهت تسلط به زبان انگلیسی را می توان راز قبولی در این رشته و راهیابی به بازار کار بین المللی دانست.

وضعیت تحصیل برق در ترکیه

ترکیه از جمله مقاصد گردشگری و تفریحی است که امروزه به عنوان مقصد تحصیلی بسیاری از دانشجویان ایرانی نیز شناخته می شود به طوریکه تحصیل در ترکیه به یکی از پرطرفدارترین گزینه های تحصیلی افراد تبدیل شده است. اگر به دنبال دستیابی به موفقیت در این کشور هستید، از رشته برق غافل نشوید. مهندسی برق در این کشور، در رده ثروتمند ترین مشاغل قرار می گیرد و بازار کار بسیار مناسبی دارد.

از سوی دیگر شما می توانید به راحتی با طراحی سیستم های الکترونیکی، اقامت کشور های اروپایی را به دست آورید. رشته برق در این کشور، متقاضیان بیشتری نسبت به سایر رشته ها دارد. از این جهت پس از تکمیل ظرفیت دانشگاه ها، امکان ثبت نام در این رشته وجود نخواهد داشت. بنابراین اگر خواهان تحصیل برق در ترکیه هستید، هر چه سریع تر با آکادمی «ترکیه با ما» تماس بگیرید.

هزینه تحصیل برق در ترکیه

مهندسی برق، رشته پرطرفداری است که امروزه در اکثر دانشگاه های دولتی، خصوصی و بین المللی ترکیه ارائه می شود. از این جهت نمی توان هزینه ثابت و یکسانی را برای این رشته در نظر گرفت. در دانشگاه هایی که این رشته به زبان ترکی تدریس می شود، هزینه کمتری از دانشجویان اخذ خواهد شد. چنانچه شما، خواهان تحصیل به زبان انگلیسی هستید، باید در دانشگاه های خصوصی و بین المللی ثبت نام کرده و هزینه بیشتری را پرداخت کنید. در جدول زیر هزینه تحصیل در این رشته را مشاهده خواهید کرد. همچنین می توانید با مشاهده هزینه تحصیل در ترکیه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نام دانشگاه

شهریه به صورت سالانه

MEF

از ۲۷۴۶ الی ۲۵۲۶۹ دلار

مدیپول

۷۳۸۰ دلار

سابانجی

۱۹۵۰۰ دلار

سر فصل دروس برق در ترکیه

دانشجویانی که موفق به ثبت نام در این رشته شده اند، باید هر درس را مطابق با چارت تحصیلی خود در هر ترم اخذ کنند. لازم به ذکر است که سر فصل دروس تمام دانشگاه ها برای تحصیل برق در ترکیه، با یکدیگر مشابه هستند و تفاوتی ندارند.

  • آزمایشگاه فیزیک عمومی ۱ و ۲
  • مقدمه ای بر محاسبات
  • مهندسی برق پایه
  • نقشه مهندسی
  • مکانیک سیالات
  • ترمودینامیک مهندسی
  • کارگاه فناوری
  • تئوری مدار الکتریکی
  • ماشین های الکتریکی
  • نظریه میدان الکترومغناطیسی
  • خواص الکتریکی مواد
  • اصول ارتباطات
  • انتقال و توزیع انرژی الکتریکی
  • ارتباطات ماهواره ای
  • مهندسی ولتاژ بالا 

مشاوره رایگان تحصیل برق در ترکیه

با ما در تماس باشید

فرصت های شغلی برق در ترکیه

در دنیای امروز با توجه به مدرنیته شدن اکثر مشاغل، نیاز به مهندسان برق بیش از پیش به چشم می خورد. از این جهت، دانشجویان این رشته می توانند بلافاصله پس از اتمام مقطع تحصیلی خود، وارد بازار کار شوند. مهندسان برق در تمام صنایعی که با ابزارآلات الکترونیکی سروکار دارند، استخدام خواهند شد. از بهترین مشاغل مربوطه می توان به مهندسی کنترل و پروژه، صنایع طراحی و تولید وسایل الکترونیک، مهندسی ارتباطات و شرکت های مخابراتی و … اشاره کرد.

درآمد برق در ترکیه

انگیزه اکثر دانشجویانی که تحصیل برق در ترکیه را انتخاب می کنند، دستیابی به درآمدی منحصر به فرد است. از آنجایی که این رشته متقاضیان بی شمار و بازار کار بسیار مناسبی دارد، از درآمد بالایی نیز برخوردار است. در حال حاضر حداقل درآمد یک مهندس برق در ترکیه را می توان حدود ۴۳۵۰۰ لیر عنوان کرد. در حالی که تا 146000 لیر نیز می توان از این رشته کسب درآمد کرد.

 

به طور میانگین، دستمزد هر مهندس برق معادل ۹۲۶۰۰ لیر است که این مبلغ به صورت ماهیانه محاسبه شده است. توجه داشته باشید که درآمد نهایی مهندسان برق در ترکیه با توجه به پارامتر های مختلفی تعیین می شود. از جمله این پارامتر ها می توان به سابقه کاری و مهارت های فردی اشاره کرد. البته نباید از تاثیر مدرک دانشگاهی و محل خدمت، بر درآمد مهندسان برق، چشم پوشی کرد.

اخذ پذیرش برق در ترکیه

پذیرش متقاضیان برای تحصیل برق در ترکیه بر اساس نوع دانشگاه، متفاوت است. برای اطلاع از شرایط پذیرش دانشجویان برق در بهترین دانشگاه های ترکیه، به جدول زیر مراجعه کنید.

نام دانشگاه

شرایط پذیرش

مدرک زبان

MEF استانبول

حداقل معدل ۱۲

کسب نمره در آزمون SAT

ارائه ریز نمرات

تافل حداقل نمره ۸۰

آزمون  CAE و CPE حداقل در سطح C

مدیپول

حداقل معدل ۱۵

آزمونYOS  حداقل نمره ۶۰

آزمون  SAT حداقل نمره ۱۰۰

ارائه مدرک تافل با نمره حداقل ۸۰

بیلکنت

معدل حداقل ۱۷

آزمون  GCEسطح پیشرفته

آزمون  SAT با نمره حداقل ۹۰۰ از ۱۶۰۰

مدرک آیلتس با حداقل نمره ۷

مدرک تافل با حداقل نمره ۸۷

سابانجی

حداقل معدل ۱۴

کپی اقامت ترکیه

شرکت در آزمون های ACT و SAT

پرداخت ۳۰ دلار به صورت آنلاین

مدرک زبان تافل با حداقل نمره ۸۰

بورس های تحصیلی برای برق در ترکیه

از جمله مزیت هایی که دانشجویان را به تحصیل برق در ترکیه ترغیب می کند، بورسیه های انحصاری این رشته است. ترکیه به تازگی دو نوع بورسیه برای متقاضیان رشته برق در نظر گرفته که می توان به درصدی و فول فاند اشاره کرد. بورسیه فول فاند، تمام هزینه های زندگی و تحصیل متقاضی را شامل می شود. در حالی که بورسیه درصدی، بر اساس نتیجه آزمون sat و رزومه بسیار قوی به متقاضیان تعلق می گیرد. شما می توانید با مدرک دیپلم نیز برای بورس برق در ترکیه اقدام کنید. شرط اصلی برای دریافت بورسیه این کشور را می توان معدل بالای ۱۸ دانست.

مدارک لازم برای تحصیل برق در ترکیه

برای تحصیل در این رشته باید مدارک مورد نیاز اقامت تحصیلی را به کارگزاری تحویل دهید. مدارکی شامل کارت شناسایی، شناسنامه، عکس و پاسپورت جدید، نامه پذیرش دانشگاه و …. برای اخذ اقامت ترکیه الزامی هستند. از سوی دیگر باید ریز نمرات مقطع تحصیلی خود، تقدیرنامه ها و … را به همراه فرم درخواست پذیرش، برای دانشگاه مورد نظر ایمیل کنید.

 

در صورت تایید مدارک، نامه پذیرش از سوی دانشگاه برای شما ارسال خواهد شد که با تحویل آن به کارگزاری، می توانید به راحتی ویزای تحصیل برق در ترکیه را به دست آورید. آکادمی «ترکیه با ما»، یاری رسان شما برای دریافت ویزا های تفریحی، تحصیلی و … است. شما می توانید از طریق شماره های درج شده در وب سایت، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

آزمون های ورودی برق در ترکیه

معمولا دانشگاه هایی که رشته برق و زیر شاخه های آن را ارائه می دهند، آزمون ورودی دارند. از این جهت متقاضیان باید علاوه بر ارائه مدارک، نمره قابل قبولی را نیز در آزمون کسب کنند. آزمون های ورودی معمولا به زبان انگلیسی برگزار می شود. لذا تسلط بر زبان انگلیسی و داشتن تافل یا آیلتس برای متقاضیان الزامی است. نمره قبولی در آزمون هایSAT، YOS، ACT، GCE  و … مسیر شما را برای تحصیل برق در ترکیه هموار خواهد کرد.

نتیجه گیری

از مهندسی برق به عنوان یکی از پرمتقاضی ترین رشته های تحصیلی نام برده می شود. این امر موجب شده تا تعداد متقاضیان این رشته در سال های اخیر بیش از پیش افزایش یابد. توجه داشته باشید که برای اخذ پذیرش تحصیل برق در ترکیه به راهنمایی مشاوران نیاز دارید. آکادمی اختصاصی «ترکیه با ما» با در نظر گرفتن شرایط متقاضیان، بهترین راه اخذ اقامت تحصیلی را در اختیار آن ها قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر، به وب سایت این مجموعه مراجعه فرمایید.

مشاوره رایگان تحصیل برق در ترکیه

با ما در تماس باشید