تحصیل خلبانی در ترکیه

پخش ویدیو

تحصیل در رشته خلبانی، آینده کاری و جایگاه اجتماعی بسیار خوبی را برای افراد فراهم می کند؛ از این رو، این رشته بسیار پرطرفدار است. در میان کشور های مختلف دنیا، ترکیه از آزمون ورودی راحت تر و مدرک با اعتباری در زمینه خلبانی برخوردار است؛ به همین خاطر بسیاری از افراد به دنبال تحصیل خلبانی در ترکیه هستند. آیا شما هم تا به حال به شغل خلبانی فکر کرده اید؟

فهرست مطالب

وضعیت تحصیل خلبانی در ترکیه

کشور ترکیه به دلیل قرار گیری در موقعیت جغرافیایی خاص، همواره به خطوط هوایی خود توجه ویژه ای دارد. از طرف دیگر، چون ترکیه به عنوان یک کشور توریستی شناخته می شود، پرواز های ورودی و خروجی به مرز های آن، بسیار زیاد است؛ از این رو، این کشور در زمینه تربیت و استفاده از خلبان ها بسیار فعال است. این کشور برنامه ویژه ای برای تربیت و تعلیم افراد برای خلبان شدن در نظر گرفته است؛ از این رو تحصیل خلبانی در ترکیه یک گزینه ایده آل برای شما خواهد بود. برای اینکه درباره تحصیل در ترکیه در رشته خلبانی بیشتر بدانید ادامه مقاله را مطالعه بفرمایید.

هزینه تحصیل خلبانی در ترکیه

میزان هزینه و شهریه هایی که برای تحصیل خلبانی در ترکیه باید بپردازید، به عوامل مختلفی بستگی دارد. دانشگاهی که می خواهید در آن جا به تحصیل خلبانی بپردازید، مهم ترین پارامتر در تعیین هزینه های این رشته است. با این همه حال ما میانگینی از هزینه هایی که برای تحصیل خلبانی در ترکیه باید بپردازید، برای شما آماده کرده ایم تا اطلاعات کافی در این زمینه را به دست بیاورید. همچنین برای اطلاعات بیشتر در این زمینه هزینه تحصیل در ترکیه را مطالعه بفرمایید.

برنامه آموزش پرواز

۲۰،۰۰۰ دلار در سال

برنامه‌های مهندسی

۱۲،۵۰۰ دلار در سال

برنامه‌های مدیریتی

۱۲،۵۰۰ دلار در سال

مدرسه مقدماتی انگلیسی

۱۲،۵۰۰ دلار در سال

به طور کلی، هزینه تحصیل در دوره آموزش پرواز در حدود 20 هزار دلار است و اگر دانشجویی بخواهد دوره خلبانی حرفه ای با هواپیمای چند موتوره را بگذراند، باید در حدود 50 هزار دلار در سال برای این دوره پرداخت کند.

سر فصل دروس خلبانی در ترکیه

شما با ورود به دانشکده هوا نوردی و آغاز تحصیل خلبانی در ترکیه با دروس تخصصی و اصلی مختلفی رو به رو خواهید شد. بخشی از مهم ترین سرفصل های خلبانی در ترکیه عبارت اند از:

  • اصول ایمنی پرواز
  • اصول هوانوردی
  • موتورهای هواپیما
  • سیستم های الکتریکی و الکترونیکی هواپیما
  • مکانیک پرواز کاربردی
  • ناوبری هوائی
  • قوانین و مقررات هوانوردی
  • زبان تخصصی
  • پرواز اولیه
  • پرواز پایه
  • پرواز پیشرفته نظامی
  • پرواز تخصصی نظامی
  • و…

توجه داشته باشید که بسیاری از دروس ارائه شده در دانشکده های خلبانی ترکیه با سایر کشور های اروپایی یکسان است؛ از این رو مدرک خلبانی ارائه شده توسط کشور ترکیه از اعتبار جهانی برخوردار است.

فرصت های شغلی خلبانی در ترکیه

کشور ترکیه دارای خطوط هوایی بسیار زیادی است و روزانه سفر های داخلی و خارجی بسیار زیادی از طریق هواپیما انجام می شود؛ از این رو همواره از خلبان های جدید در این کشور استقبال می شود. شما هم پس از تحصیل خلبانی در ترکیه می توانید نسبت به اخذ ویزای کاری در این کشور اقدام کنید.

توجه داشته باشید که نمرات شما در دوران تحصیل، نقش بسیار پر رنگی در استخدام شما خواهد داشت. پس اگر می خواهید فرصت های شغلی بیشتری داشته باشید، حتماً از ابتدای تحصیل در ترکیه بر روی کسب نمرات عالی تمرکز کنید.

درآمد خلبانی در ترکیه

پس از اتمام تحصیل خلبانی در ترکیه شما باید به فکر شغل باشید. بسیاری از افراد که دوره های خلبانی خود را در ترکیه گذرانده اند، دوست دارند پس از اتمام تحصیلاتشان در این کشور کار کنند. آیا شما هم تا کنون به درآمد یک خلبان در کشور ترکیه فکر کرده اید؟

به طور کلی، خلبانی یک شغل بسیار پردرآمد است. در کشور ترکیه نیز خلبان ها حقوق بسیار خوبی را دریافت می کنند و در لیست پردرآمد ترین مشاغل قرار دارند. حقوق دریافتی خلبان ها به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ به همین سبب تصمیم گرفته ایم میزان درآمد خلبان ها را در شرایط مختلف برای شما آماده کنیم.

فاکتور سابقه کار خلبانان در کشور ترکیه

سابقه کار

درصد افزایش حقوق

میزان درآمد به لیر

0 تا 2 سال

5875 لیر

2 تا 5 سال

34 درصد

7846 لیر

5 تا 10 سال

24 درصد

9701 لیر

10 تا 15 سال

19 درصد

11556 لیر

15 تا 20 سال

16 درصد

13411 لیر

بالای 20 سال

19 درصد

16020 لیر

فاکتور تحصیلات خلبانان در ترکیه

مدرک تحصیلی

درصد افزایش حقوق

میزان درآمد به لیر

دیپلم

7266 لیر

لیسانس

39 درصد

10107 لیر

فوق لیسانس

37 درصد

13875 لیر

فاکتور جنسیت خلبانان در ترکیه

جنسیت

درصد افزایش حقوق

میزان درآمد به لیر

زن

10301 لیر

مرد

19 درصد

12271 لیر

 

مشاوره رایگان تحصیل خلبانی در ترکیه

با ما در تماس باشید

اخذ پذیرش خلبانی در ترکیه

برای تحصیل خلبانی در ترکیه لازم است تا ویزای این کشور را دریافت کنید. برای دریافت ویزا، ابتدا باید نامه پذیرش خود از دانشگاه را دریافت کنید. سپس می توانید به سفارت این کشور مراجعه کرده و نسبت به دریافت ویزای تحصیلی درخواست دهید. پس از دریافت ویزا می توانید به این کشور مهاجرت کرده و زندگی جدید خود را شروع کنید.

بورس های تحصیلی برای خلبانی در ترکیه

هزینه های تحصیل خلبانی در ترکیه نسبت به سایر رشته ها بیشتر است. اما دولت ترکیه برای متقاضیان این رشته، بورسیه های مختلف تحصیلی ارائه می دهد؛ از این رو شما می توانید بسته به شرایط خود نسبت به اخذ این بورسیه ها اقدام کنید.

مدارک لازم برای تحصیل خلبانی در ترکیه

برای تحصیل خلبانی در ترکیه بایستی مدارک و اسناد مختلفی که دانشگاه از شما درخواست کرده است را ارائه دهید. این مدارک عبارت اند از:

  • تصویر پرونده آزمون
  • دو قطعه عکس تمام رخ
  • ریزنمرات تحصیلی پایه های قبل
  • تمکن مالی لازم
  • ارائه مدرک زبان (TOEFL یا IBT یا IELTS)
  • ارائه نمره قبولی در آزمون بین المللی CAE، CPE، FCE
  • بیمه درمانی متقاضی
  • گواهی سلامت و معاینه پزشکی متقاضی
  • کسب نمره قبولی حداقل 60 در آزمون UTAA
  • گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی

توجه داشته باشید که ممکن است دانشگاه از شما مدارک دیگری نیز درخواست کند. پس قبل از ارسال مدارک خود لازم است تا یک بار سایت دانشگاه و مدارک درخواستی را کنترل کنید.

آزمون های ورودی خلبانی در ترکیه

برای تحصیل خلبانی در ترکیه لازم است تا آزمون های مختلفی را پشت سر بگذارید و نمره های مدنظر را دریافت کنید. آزمون زبان، آزمون بین المللی CAE، CPE، FCE و آزمون UTAA از جمله آزمون های ورودی خلبانی در ترکیه هستند. در ادامه، حداقل نمره قبولی در هر یک از این آزمون ها بیان شده است.

نوع آزمون

حداقل نمره قبولی

آزمون زبان آیلتس

6

آزمون زبان تافل

70

آزمون CAE، CPE، FCE

C

آزمون UTAA

60

توجه داشته باشید که از بین آزمون آیلتس و تافل، تنها داشتن یکی از مدارک کافی است و لازم نیست که در هر دو آزمون شرکت کنید.

به عنوان یک نکته مهم در نظر داشته باشید که هر چقدر نمرات شما در این آزمون ها بیشتر باشد، به همان میزان از شانس بالاتری برای اخذ ویزا و پذیرش در دانشگاه برخوردار خواهید بود.

 

مشاوره رایگان تحصیل خلبانی در ترکیه

با ما در تماس باشید